سرویس خبر: انجمن بازاریابی، روز گذشته با هدف ایجاد نگاهی نوین به مقوله بازاریابی اعلام موجودیت کرد.
دکتر حسین خطیبی در جمع خبرنگاران در تشریح رویکردهای کلان این انجمن گفت: ترویج فرهنگ بازاریابی و کمک به نهادینه شدن آن در جامعه، ایجاد اشتغال جوانان به این حرفه کمک به تولید کنندگان داخلی جهت شناسایی بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات تولیدی خود، توسعه فرهنگ مصرف صحیح در جامعه، استفاده از توان صاحب نظران، متخصصین و اساتید علم ارزشمند بازاریابی و به طور کل تولید علم در زمینه بازاریابی با هدف قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی از جمله رویکردهای کلان این انجمن می باشد. دکتر حسین خطیبی بازاریابی اسلامی را شیوه عملی اصلاح الگوی مصرف در همه کالا ها و خدمات دانست و خاطر نشان کرد: بازاریابی علمی پیچیده است که برای رسیدن به اهداف خود از علمی همچون اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی، مدیریت و آمار کمک می گیرد و با تقویت سیستم اطلاعاتی بازار به فرآیند ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده کمک شایان توجهی می نماید. وی ادامه داد: توسعه بازاریابی یعنی قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی و بازاریابی یعنی حمایت از تولید کننده، یعنی فروش و درآمد بالاتر برای تولید کننده، و یعنی احترام به سلایق، عقاید و ایده های مصرف کننده. دبیر کل انجمن بازاریابی تولید علم کاربردی در مقوله بازار را برای اقتصاد کشور بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: انجمن بازاریابی با بررسی فعالیت های بخش بازاریابی، ارزیابی نتایج حاصله و مقایسه با نتایج مورد نظر سعی دارد به نقاط ضعف و قوت کالا یا خدمات دست یابد و با ارائه راهکار مناسب به منظور رفع نقایص و نارسایی ها، فرصت های جدید تولید را مهیا نمایید. دکتر حسین خطیبی در تشریح تقویم فعالیت های سالانه انجمن بازاریابی تصریح کرد: برگزاری سمینار و همایش های علمی – پژوهشی از جمله اقدامات انجمن در سال جاری است. وی ادامه داد: اولین سمینار ملی نقش نهادهای اجرایی و قضایی در ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینی سمینار نقش رسانه ها در توسعه بازاریابی در قالب (خدمات متقابل رسانه و بازار)، سمینار بازاریابی در فوتبال، سمینار بین المللی بازاریابی اسلامی از جمله سمینار علمی – پژوهشی است که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد. دکتر خطیبی در اشاره به فعالیت های در دست اقدام انجمن بازاریابی به راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۵۳ کشور اسلامی با مشترکات و عقاید یکسانی که دارند مخصوصاً با توجه به قواعد وقوانین تجارت اسلامی می‎توانند در قالب اتحادیه منسجم قدرت اول بازار باشند. وی در ادامه از تشکیل مرکز تحقیقات و افکار سنجی بازار، تشکیل پژوهشکده بازار و بازاریابی، بانک مقاله، کتاب، پژوهش، پایان نامه با موضوع بازاریابی و یا مفاهیم وابسته، انتشارات الکترونیکی و نشریات کتاب خبر داد. دبیر کل انجمن بازاریابی گفت: طرح مطالعاتی « نامگذاری یک روز در تقویم ملی به نام روز بازاریابی» در دست اجرا است و انشاالله بعد از تکمیل به ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.