دکتر حسین خطیبی: اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی به زودی تشکیل می شود سرویس خبر: نخستین سمینار بین المللی بازاریابی کشورهای اسلامی در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار می‎شود. به گزارش خبرنگار ما، دکتر حسین خطیبی، دبیر کل انجمن بازاریابی ایران در نشست خبری که روز گذشته برگزار شد، با بیان این مطالب گفت: بازاریابی اسلامی شیوه عملی اصلاح الگوی مصرف در همه کالاها و خدمات است که توسعه آن به معنای قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی و حمایت از تولید کننده، یعنی فروش و درآمد بالاتر برای تولید کننده و این به احترام به سلایق و عقاید و ایده های مصرف کننده می انجامد. وی در تشریح تقویم فعالیت های سالانه انجمن بازاریابی، برگزاری سمینارها و همایش های علمی – پژوهشی از جمله اقدام های انجمن در سال جاری برشمرد و خاطرنشان ساخت: نخستین سمینار ملی نقش نهادهای اجرایی و قضایی در ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینی، سمینار نقش رسانه ها در توسعه بازاریابی و رقابت (خدمات متقابل رسانه و بازار) سمینار بازاریابی در فوتبال، سمینار بین المللی بازاریابی اسلامی از جمله سمینارهای علمی – پژوهشی است که تا پایان سال برگزار خواهد شد. وی آموزش را نیاز اساسی و محوری نیروی انسانی بخش بازار دانست و تصریح کرد:یکی از مهم ترین رسالت های معاونت آموزش انجمن، برگزاری کارگاه‎های آموزش «تربیت بازاریاب» در ۳ سطح کاربردی، پیشرفته و عالی است. خطیبی یادآور شد: رئوس دوره های آموزش بعدی با توجه به نیاز سنجی و نظرسنجی از مخاطبان تدوین و اجرا خواهد شد. دبیر کل انجمن بازاریابی اظهار داشت راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی در دستور کار انجمن است که حضور ۵۳ کشور اسلامی با مشترکات و عقاید اسلامی یکسان می تواند به قواعد وقوانین تجارت اسلامی در قالب اتحادیه منسجم کمک کند. وی از نامگذاری یک روز به نام روز بازاریابی خبر داد و گفت: تشکیل مرکز تحقیقات و افکارسنجی بازار، تشکیل پژوهشکده بازار و بازاریابی، بانک مقاله، کتاب پژوهش و … از دیگر اقدام های انجمن بازاریابی است .