توسعه بازاریابی یعنی قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی و بازاریابی یعنی حمایت از تولید کننده و فروش و درآمد بالاتر برای تولید کننده، احترام به سلایق و عقاید و ایده های مصرف کننده است. به گزارش ایسنا، حسین خطیبی دبیر کل انجمن بازاریابی در نشست خبری درباره فعالیت های انجمن تخصصی بازاریابی اظهار کرد: ترویج فرهنگ بازاریابی و کمک به نهادینه شدن آن در جامعه، ایجاد اشتغال جوانان به این حرفه و کمک به تولید کنندگان داخلی جهان، شناسایی بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات تولیدی خود، توسعه فرهنگ مصرف صحیح در جامعه، استفاده از توان صاحب نظران، متخصصان و اساتید علم ارزشمند بازاریابی و به طور کلی تولید علم در زمینه بازاریابی با هدف قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی از جمله رویکردهای کلان این انجمن است. وی بازاریابی اسلامی را شیوه عملی اصلاح الگوی مصرف در همه کالاها و خدمات دانست و خاطرنشان کرد: بازاریابی علمی پیچیده است که برای رسیدن به اهداف خود از علومی همچون اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی، مدیریت و آمار کمک می گیرد و با تقویت سیستم اطلاعاتی بازار به فرآیند ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده کمک شایان توجهی می کند. او تولید علم کاربردی در مقوله بازار را برای اقتصاد کشور بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: انجمن بازاریابی با بررسی فعالیت های بخش بازاریابی ارزیابی نتایج حاصله و مقایسه با نتایج مورد نظر سعی دارد به نقاط ضعف و قوت کالا یا خدمات دست یابد و با ارائه راهکار مناسب به منظور رفع نقایص و نارسایی ها، فرصت های جدید تولید را مهیا کنند. خطیبی در تشریح تقویم فعالیت های سالانه انجمن بازاریابی تصریح کرد: برگزاری سمینارها و همایش های علمی و پژوهشی از جمله اقدامات انجمن در سال جاری است. وی ادامه داد: نخستین سمینار ملی نقش نهادهای اجرایی و قضایی در ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینی سمینار نقش رسانه ها در توسعه بازاریابی در قالب (خدمات متقابل رسانه و بازار، سمینار بازاریابی در فوتبال، سمینار بین المللی، بازاریابی اسلامی از جمله سمینار علمی، پژوهشی است که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد. دبیر کار انجمن بازاریابی، آموزش را نیاز اساسی و محوری دانست و در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت های معاونت آموزشی انجمن برگزاری کارگاه های آموزشی تربیت بازاریاب در سه سطح کاربردی پیشرفته و عالی است و در برخی از کارگاه های آموزشی بین المللی از توان اساتید و صاحب نظران بازاریابی خارج از کشور را نیز در قالب تورهای علمی آموزشی برگزار خواهیم کرد. خطیبی در پاسخ به این سوال که عضوگیری از چه روش هایی خواهد بود گفت: عضو گیری از طریق رسانه ها بوده و در قالب بازاریاب افتخاری، پیوسته و وابسته خواهیم داشت، سازمان های خصوصی و صنفی نیز می توانند عضو فعال بازاریاب شوند، همچنین دوره های آموزشی بعدی با توجه به نیاز سنجی و نظرسنجی از مخاطبان ، تدوین و اجرا خواهد شد. او با اشاره به فعالیت های در دست اقدام انجمن بازاریابی به راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۵۳ کشور اسلامی با مشترکات و عقاید یکسانی که دارند مخصوصاً با توجه به قواعد وقوانین تجارت اسلامی می‎توانند در قالب اتحادیه منسجم قدرت اول بازار باشند. وی در ادامه از تشکیل مرکز تحقیقات و افکار سنجی بازار به تشکیل پژوهشکده بازار و بازاریابی بانک مقاله، کتاب، پژوهش، پایان نامه با موضوع بازاریابی و یا مفاهیم وابسته، انتشارات الکترونیکی و نشریات کتاب خبر داد.