خطیبی از راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی توسط انجمن بازاریابی کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار ما، دکتر خطیبی در جمع خبرنگاران در تشریح رویکردهای کلان این انجمن گفت: ترویج فرهنگ بازاریابی و کمک به نهادینه شدن آن در جامعه، ایجاد اشتغال جوانان به این حرفه، کمک به تولید کنندگان داخلی جهت شناسایی بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات تولیدی خود، توسعه فرهنگ مصرف صحیح در جامعه، استفاده از توان صاحب نظران، متخصصین و اساتید علم ارزشمند بازاریابی و به طور کل تولید علم در زمینه بازاریابی با هدف قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی از جمله رویکردهای کلان این انجمن است.
حسین خطیبی، بازاریابی اسلامی را شیوه عملی اصلاح الگوی مصرف در همه کالاها و خدمات دانست و خاطرنشان کرد: بازاریابی علمی پیچیده است که برای رسیدن به اهداف خود از علومی همچون اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، مدیریت و آمار کمک می گیرد و با تقویت سیستم اطلاعاتی بازار به فرآیند ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف کننده کمک شایان توجهی می کند.

وی تولید علم کاربردی در مقوله بازار را برای اقتصاد کشور بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: انجمن بازاریابی با بررسی فعالیت های بخش بازاریابی، ارزیابی نتایج حاصله و مقایسه با نتایج مورد نظر سعی دارد به نقاط ضعف و قوت کالا یا خدمات دست یابد و با ارائه راهکار مناسب به منظور رفع نقایص و نارسایی ها، فرصت‎های جدید تولید را محیا کند. دکتر حسین خطیبی در تشریح تقویم فعالیت های سالانه انجمن بازاریابی تصریح کرد: برگزاری سمینارها و همایش های علمی- پژوهشی از جمله اقدامات انجمن در سال جاری است. دبیر کل انجمن بازاریابی، آموزش را نیاز اساسی و محوری نیروی انسانی بخش بازار دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین رسالت های معاونت آموزشی انجمن برگزاری کارگاه های آموزشی تربیت بازاریاب در سه سطح کاربردی، پیشرفته و عالی است و در برخی از کارگاه های آموزشی بین‎المللی از توان اساتید و صاحب نظران بازاریابی خارج کشور نیز بهره خواهیم جست و دوره‎های آموزشی خارج کشور را نیز در قالب تورهای علمی- آموزشی برگزار خواهیم نمود.

وی گفت: رئوس دوره های آموزشی بعدی با توجه به نیازسنجی از مخاطبان تدوین و اجرا خواهد شد.
دکتر خطیبی به فعالیت های در دست اقدام انجمن بازاریابی به راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۵۳ کشور اسلامی با مشترکات و عقاید اسلامی یکسانی که دارند مخصوصاً با توجه به قواعد و قوانین تجارت اسلامی می توانند در قالب اتحادیه منسجم قدرت اول بازار باشند.

وی در ادامه از تشکیل مرکز تحقیقات و افکارسنجی بازار، تشکیل پژوهشکده بازار و بازاریابی، بانک مقاله، کتاب، پژوهش، پایان نامه با موضوع بازاریابی و یا مفاهیم وابسته و انتشارات الکترونیکی و نشریات کتاب خبر داد.
دکتر خطیبی گفت: برای اجرای این فعالیت ها کارگروه های تخصصی در انجمن شکل گرفته و یا در شرف شکل گیری است. وی ادامه داد: به عنوان نمونه کارگروه رسانه یکی از مهمترین کارگروه هایی است که با هدف به روز کردن اطلاعات تخصصی خبرنگاران در مقوله های مختلف اقتصادی، بازاریابی و برگزاری تورهای آموزشی خارج از کشور و ایجاد بستر برای عرضه تخصص رسانه ای خبرنگاران و با حضور خبرنگاران علاقه مند حوزه اقتصاد و بازرگانی و صنعت شکل خواهد گرفت.  خطیبی در تشریح نقش رسانه ها در تبیین اهداف و رسالت ها خاطرنشان کرد: در حقیقت رسانه های جمعی بازوان ارزشمند مدیریت پویا و اثربخشی است.